Thursday 16 May 2013

D'KALA PENA & HATI DANCING LAGI

Salam, salam, salam..
 
Huhuhu..kalam apakah ini? Kalam hati. No..no..no sementara idea tengah penuh ingin menulis, di sini tempat hamba menumpang teduh menyusun kata bagi tatapan bersahaja-saja.
 
Bunga meluq, bunga mawar
sila baca jangan ketawa
(nyum ja..)
 
SAMBUNGAN,
Ya Allah! merenung air sungai ini boleh buat aku hilang akal. "Sorry.. Shida, Ok..ok aku otw sekarang." Apa pulak aku nak cari alasan dekat Shida kali ini. Minta maaf ja lah. Moga-moga Shida tak buat soalan macam inspektor polis nanti.

Khayalan ku melayang..... "Hai permaisuri hati Abang, dah makan? Waalaikummussalam kataku. Mana salam.? Terlupa bila dengar suara sayang... Assalamualaikum Puan Nili, lepas kerja kita dinner kat kedai mamak okay! Baiklah Kanda pujaan hati dinda. See you. Sibuk ke Puan Nili?. Sibuk la Cik Abang sayang, nanti kita cerita lagi ok! ok.. see you."

 
"You penat? Skit-skit saja. Kalau tak boleh nak bahagikan masa tangguhkan dulu study tu? Abang takut Nili dah macam kena paksa belajar tu. Biasa saja Abang, selagi Cik abang sayang jadi My Leader Nili tidak pernah merasa penat. Lagipun cepat Nili habiskan study, cepat Nili boleh temankan abang futher study pula? Itukan perjanjian Abang dengan Nili. Nili tak rasa abang yang paksa Nili study. Tak! aku bisa-bisa ajee. Duh!! ngak perlu risau abangku."
 
Aku tak sabar-sabar nak abiskan pengajian aku yang hanya tinggal 2 semester sahaja lagi. Selepas ini giliran Sang Arujuna aku pula meneruskan cita-citanya  mengengam segulung PHD di benua sana. Sunguh aku tak sabar-sabar ingin ke sana. Riq sangat setia menemani aku pabila aku sibuk belajar hingga larut malam walaupun aku bertemankan sepi. Sekali sekala aku memandang wajah Riq yang mendamaikan hati. Tidak pernah sekali pun kami bersengketa, Alhamdullilah syukur padamu Ya Allah, kau berikan aku ARIQ MOHD  moga bahagia ini milik aku. Sambil tersenyum melihat Sang Arjunan hati sudah terbaring di sofa sambil buku yang dibacanya menutup muka. Sesunguhnya wahai Sang Arjuna hatiku...semua ini kerna untuk mu.
 
Untukmu...
Untukmu...untukmu
Kerna ini semua untukmu
Untukmu...untukmu

Setiap apa yang ku buat
Setiap apa yang ku lakukan
Tidak risau pasal mereka
Walau apa yang terjadi padaku
Kerna ini semua untukmu
Untukmu...untukmu
Kerna ini semua untukmu
Untukmu...untukmu    
(petikan lagu Ila Damia)
 
 
Nili itu dulu, hadapilah ruangan hari ini dengan hasta yang nyata. Aku cuba meleraikan resah, dalam luka bermukim aku hanyut di muara duka bersama sepi bertandang. Lara mengisi ruangan kosong tika leka membuai rasa pada kenangan bermusim dan takdirku rebah. Di persisir hatimu lalu larut dalam sendu yang panjang.
 
hanyutkan hati bersama lagu Angin Syurga
 
 
"Ya..ya aku dah sampai ni. Kejap nak cari parking Cik Shida." Kesian shidah aku yang beria-ria janji nak keluar dinner dengannya. Konon nak try new restoran western food. Dengar kata bagus bangat, kan aku yang nak kena sengat dengan Shida. Nili...control-control. YES..... 
 
 moga-moga Shida tidak pernah akan perasan!?!
 
 
~ BERSAMBUNG ~ YOO YOO PEACE


No comments:

Post a Comment