Tuesday 3 December 2013

D'KALA MENONTON BERSAMA-SAMA, BERJAYAKAH?


LET IT GO, love this song so powerful and inspiring.
 
Rupa-rupanya aku ni berjiwa bertentangan, walaupun aku kurang suka orang-orang berjiwa kartun tapi aku sangat suka tengok cerita kartoon..., hahaha memang aku kartun.. Si pisces  berjiwa dua alam rupanya!?!. Melayan anak-anak mestilah cheq kena menonton cerita yang seangkatan dengannya. Seriously, cartoon cartoon jugak, tapi film animasi Walt Disney tak pernah mengecewakan kita kan???  Dari cheq kecik, sampai cheq besaq lani dah ada anak-anak masih leh buat kita gelak dan terhibur.


Dah lama jugak tidak menjejaki kaki ke panggung wayang sebab askar cheq belum membesar sebagai johan untuk di bawa menonton. Pestime nak bawa askar nieee..., moga-moga dia tak kawat dalam panggung nanti. My try and error bawa askar nonton crita Frozen. Nonton Ultraman ka, cheq rasa berjaya kot?!!, haiii laaa nebesss. Tapi cheq dah ada opsyen, kalau my askar buat perangai, JOM BALIK. Biaq kakak dengan Cik D saja yang menonton. Pengorbanan seorang ibu macam-macam kena pikirin. Syabas untuk ibu-ibu, mama-mama, mummy-mummy or ummi-ummi & etc sebab otak kita sentiasa bekerja walaupun di mana kita berada :)
 

Yes, FROZEN


Dak Echa ni mulut wartawan jugak!
 
Echa tanya cheq, "Kenapa tajuk dia frozen mummy, bukan Princess Snow, kan dia pandai buat snow?"
 
Mummy mengambil jalan selamat. "Jom kita tengok dulu why tajuk cerita kartun ni bukan Princess Snow, walaupun Echa tengok banyak snow".
 
"Mummy! Frozen tu apa?" 
 
Apa yang mummy tau, "Echa buka freezer, dekat tempat frozen ada ais, bagi dekat Mu'azz sat", tu la FROZEN mummy. 
 
Nak tengok kartun mesti kena buat lawak dulu.. ambik mood,
Jom menonton ;)
 
 
FROZEN 


Anna adalah yang optimis dan sangat inginkan perhatian. Dia berusaha untuk mengembalikan keceriaan bersama dengan kakaknya Elsa. Secara tidak sengaja Anna telah menyebabkan kakaknya Elsa melepaskan kemampuan ajaibnya menyebabkan kerjaan Arendelle mengalami musim dingin yang kekal. Anna dengan sikap keberaniannya dan pantang menyerah bertekad menyelamatkan kerajaan keluarganya dengan memujuk semula kakaknya Elsa pulang ke Arendelle.
 
 
 
Elsa, dia terlahir dengan kekuatan untuk mencipta ice dan salju. Namun dia sebenarnya hidup di dalam ketakutan akan kemampuan ajaibnya. Dia sering kali dihantui rasa bersalah kerana nyaris membunuh adiknya Anna. Elsa cuba mengasingkan dirinya supaya kuasa ajaib itu  tidak diketahui agar tidak dikatakan monster atau ahli sihir. Akan tetapi Elsa tidak berjaya mengawal emosinya. Arendelle telah bertukar menjadi musim salju yang abadi.... tetapi berjayakah Elsa mengembalikan kerajaannya agar tidak kekal FROZEN???
 
 
 
 
Berbaloi untuk menonton, tidak mengecewakan. Seisi keluarga akan gelak bila part lawak. Ada suspen. Ada syahdu, anak dara cheq mata merah juga la..., bila part nyanyi terasa hilang stress sat... layan jaaa.... masyukkkkkkkkk....
 
My Askar?!? clap.. clap.. clap..., jom ushar askar jap 
 
 
 
 
V
 
 
 
 
V
 
 
 
 
V
 
 
 
 
V
 
 
 
 
 
V
 
 
 
 
bawa best friend forever dia masuk menonton jugak
Omen in da haus tooo....
 
 
Askar berjaya meng'tax'kan OMEN dari cheq.
Janji dia duduk diam cheq lega
 
 
 
"best friend forever"
~ Omen memang membawa keamanan ~
 My gud boy Mu'azz, Misi berjaya.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
P E A C E
 
 
 
 
 
 
 
 
  

No comments:

Post a Comment