Tuesday 10 December 2013

D'KALA KUSERU HAMPARAN USTAZ HASRIZAL

Salam.. salam.. salam..
 
 
Dipagi yang nyaman ini cheq terseru untuk berkongsi catatan ini.
 
Bermula dengan perjalanan dari belog ke blog untuk membaca apa yang boleh dibaca....., tetiba cheq tersangkut di belog Saifulislam.com.
 
OH! menarik... sangat ilmiah. Otak bagaikan diketuk-ketuk.., ada yang masyuk dengan jiwa, ada yang tak masyuk dengan jiwa. OOO... dia seorang pendakwah a.k.a penulis a.k.a motivator sabitlah ada suatu daya grativiti menarik cheq dalam penulisannya. Awal perkenalan hanya di sekitar blognya..., kekadang cheq pun tak faham dengan kupasan-kupasan catatan Ustaz Hasrizal ni sangat ilmiah (biasala cheq, bab ilmu-ilmu kelajuan otak 20k/m sejam, al-maklumee otak kecik ;)). Penulisannya banyak menceritakan perjalanan kehidupannya, pencariannya, penulisannya, idolanya dan macam-macam lagi yang berkaitan rapat dengan kehendaknya penulisannya. Dari situ cheq menemui buku-buku tulisannya. Salah satu buku penulisannya cheq beli Secangkir Teh Pengubat Letih....
 
 
Secangkir Teh Pengubat Letih, memang betul-betul menjadi pengubat letih dihati cheq walaupun hasil travelog beliau di bumi Turki Uthmaniyah. Subhanallah.... cheq tersangat mengaguminya...
 
 
TEASER
Secangkir Teh Pengubat Letih

 
 
Dia seorang yang sangat memikir. Cara dia mencari jalan penyelesaian bagi suatu masalah dari setiap aspek sangat cheq terkesima.... Jawapannya penuh dengan pemikiran.
 
Cheq kagum bila mendengar tajuk kupasan motivasinya... tentang soal keibubapaan... cheq kelu seribu bahasa.
 
Bila dia menyentuh soal budaya, bangsa, sejarah, idealogi, antalogi dan macam-macam lagi walaupun ada bertentangan dengan pemikirannya tapi persoalan dari setiap jawapannya sangat tersentuh membuka pemikiran cheq yang tandus ini... bab-bab ilmiah ni cheq kurenggg masyuk... tapi Ustaz Hasrizal ni buat cheq masyukkk... Ni pendapat cheq tentang dia laaa nooo.
 
Tempoh setahun juga cheq menjadi follower dia. Hari ni cheq terasa nak kongsi pasal dia untuk tatapan yang sudi bertapa dikala-kala ni. Sharing is Caring kan nooo... :)
 
 
USTAZ HASRIZAL ABDUL JAMIL
silalah berkenalan dengan wacananya
 
 
KOLEKSI BUKU-BUKU BELIAU
 
NASKAH TERBARU BELIAU

 

 
 
cheq letak siri ceramahnya
pengisian yang perlu dihayati
 
 
Tika dan saat ini cheq dah jadi salah seorang peminat beliau. Moga diri sentiasa beristimoqah. Cheq bukan nak jadi ustajahhh tetapi nak jadi hamba kepada Sang PenciptaNya yang dipertanggungjawabkan tugas-tugas yang perlu disempurnakan dengan sempurna. InShaAllah.
 
  sedap ustaz nyanyi... syahdu menyentuh.  Janganlah suatu hari nanti anak cheq dok nyanyi lagu ni.. seram-serum cheq?
 
 
bila baca penulisannya, bila dengar kata-katanya 
"toing..toing.. rasa batang hidung nak jatuh". OMS(OH!MYSELF)
 
 
 
P E A C E
 
 

 
 
 

No comments:

Post a Comment