Thursday 6 November 2014

D'KALA 'SESUNGGUHNYA CINTA'



" disebalik kesusahan, Allah selitkan kesenangan...
disebalik kesulitan, Allah titipkan kejayaan...
apa yang perlu kita lakukan, 
usaha tanpa ada keputus asaan "

masa yang dahulunya bergerak perlahan lahan...kini seakan akan begitu pantas berlalu...meninggalkan hari hari terdahulu...
zaman kecilku...zaman remajaku...zaman kebebasanku...dan kini, zaman kedewasaanku...
adakalanya, 
terasa juga sepi ini...tapi itulah yang harus dilalui...belajar untuk berdikari...dan meletakkan pergantungan pada Ilahi...

memetik seuntai mutiara kata dari Imam Al Ghazali..

" ketika kau merasa sepi, jangan kau katakan aku sunyi, tetapi katakan pada diri, 
disisiku sentiasa ada Yang Memerhati "

benar, setiap ketika yang kamu rasakan bahawa tiada siapa berada disampingmu, 
Dia ada untuk mendengar keluh kesahmu...
Dia memerhati, tanpa kamu sedari...
untuk itu kita harus sentiasa berdoa...mohon padaNya...agar diberikan kekuatan untuk teruskan hidup yang hanya sementara...oh dunia..

seringkali, hati ini berbisik seorang diri..

kenapa aku tidak seperti orang lain?
Tuhan membalas..
mengapa kamu perlu menjadi seperti yang lain, sedangkan Aku ciptakan kamu dengan penuh keistimewaan..
jadilah diri kamu yang sebenar..

kenapa pula aku selalu didatangi ujian dan masalah besar?
Tuhan membalas..
ceritakan padaKu, Aku akan tunjukkan jalan keluar..
untuk itu kamu akan belajar erti sabar..

tapi, bukankah ianya mustahil terjadi?
Allah membalas..
tiada apa yang mustahil bagiKu, segalanya akan terjadi disaat Aku memakbulkannya..

tapi, adakah aku boleh lakukannya?
Tuhan membalas..
segalanya mampu kamu lakukan, melalui kekuatan yang Aku berikan..

Ya Tuhan, aku merasa sepi :'(
Tuhan membalas...
Aku selalu ada, bahkan tidak akan pernah tinggalkan kamu..

Ya Tuhan, aku tidak layak mendapat keampunan :'(
Tuhan membalas..
bertaubatlah, dengan itu Aku telah memaafkan dan mengampuni dosa kamu.. 

Ya Tuhan, aku takut :'(
Tuhan membalas..
jangan takut, sesungguhnya Aku ada bersama kamu..
dan disetiap langkah perjalanan orang yang benar..

tapi, tiada sesiapa yang benar benar tulus mencintaiku :'(
Tuhan membalas..
Aku sayang dan kasih pada setiap hamba hamba yang mengingatiKu..

tapi, aku tidak tahu bagaimana untuk kembali ke jalan yang benar :'(
Tuhan membalas..
Aku akan tunjukkan kamu jalan terbaik yang Aku sediakan..

apa jalan yang Tuhan sediakan untuk aku?
Tuhan membalas..
satu satunya jalan yang Aku sediakan, itulah jalan Islam..
berpeganglah pada Al Quran dan As Sunnah..
nescaya kamu tidak akan sesat selamanya..
setiap perkara yang ingin kamu tanyakan, di dalam Al Quran tersedia jawapan...
bacalah dan ketahuilah maksudnya..






bolehkah aku berjanji tak kan lelah mendampangiMU
sebagaimana 
KAU tiada habisnya
Menyayangi aku sepenuh Ar-Rahmaan Ar-Rahim

#ku adalah manusia yang paling beruntung memiliki kamu SANG PENCIPTA ku



P E A C E






No comments:

Post a Comment