Tuesday 5 August 2014

D'KALA 'TAK TERUCAP RASA ITU..TU..TU..'



"I cannot always show it but don't doubt my love" 


Salamun salam.... raya 2014, raya dah masuk hari ke 10 rini..., tetiba tahun ni rasa nak sebut saja orang-orang yang sentiasa di hati ni, takpa pendam ja kat jiwa sebab muka cam tak sesewei la pulok. Sejujurnya muka cheq memang brutal tapi hati kecik ni sangat brutang...(lemah gemalai). Itulah masalah kalau muka bujursirih tapi jiwa bujur tigasegi. Tak terucap like my tajuk hari ni....., nasib baik dihadiahkan 1Syawal boleh jugak cheq yang brutal ni ambil peluang bermaaf-maafan tidak jenuh cheq bercakap dalam perut ja laa..la..la..la.. Ampunkan kesilapan dan kesalahanku yang sengaja mahupun yang tidak tersengaja. 

Aku terlalu merindui saat itu
Ketika kita selalu bersua
Ketika kita kerap berjumpa
Saling berkongsi duka dan tawa.

Aku terlalu merindui saat itu
Ketika kita bermain bersama
Bertepuk tampar bertukar bahagia
Setiap cubitan menghangatkan jiwa
Rindu terubat tersenyum gembira.

Aku terlalu merindui saat itu
Ketika aku dihimpit duka
Ketika aku diuji Dia
Ketika terasa air mataku kau seka.

Aku terlalu merindui saat itu
Menunggu di pintu menunggu kiriman
Tiap kali menjelang lebaran
Segala kiriman kini kusimpan
Tinggal kenangan menjadi tatapan
Tika keseorangan dihiris kerinduan.

Aku terlalu merindui saat itu
Setiap kerlipan seindah memori
Setiap bisikan menyentuh hati
Gadget canggih masih asing dalam kamus kami
Bukan ianya menjadi kepentingan diri
Ketika itu,
dunia kami indah sekali..

Aku takut disuatu saat nanti
Ketika salam tiada lagi berjabat
Ketika tawa tiada lagi bersambut
Ketika senyuman tiada lagi berbalas
Ketika bicara tidak lagi terdengar
Ketika aku terlalu merindui sebuah sentuhan.

Aku takut disuatu saat nanti
Ketika yang dekat terasa asing
Ketika yang jauh makin menyepi
Ukhuwwah hanya semudah memetik jari
Gusar pudar manisnya nanti

Aku berangan-angan suatu hari nanti
Biar rumah kami kecil sekali
Duduk rapat terasa kehangatan diri
Setiap bisikan akan didengari
Keluarga yang dicintai sentiasa dihati
Sahabat yang disayangi tak mungkin kulupai



Ku biarkan pena menulis 
Meluahkan hasrat di hati 
Moga terubat segala 
Keresahan di jiwa 
Tak pernah ku ingini

P E A C E
zarirah kamarzaman

No comments:

Post a Comment